10 års bryllupsdag: Roberts gave!

movidal3
I anledning vår 10 års bryllupsdag, hadde Robert bestilt en tur til oss. Jeg ante ikke hvor jeg skulle før vi kom til flyplassen og skulle sjekke inn.

Han vet jo hvor syk jeg er av min ME, og det krever mye planlegging for å få en person som meg med på tur. Han hadde derfor bestilt direkteflyving begge veier til tidspunkter på døgnet hvor jeg fungerer best, mat i SAS-loungen før avreise, en kort flytid på 2.5 timer, transport til og fra flyplassen, samt rom på et lite hotell kun for voksne. Alt for å kunne skape en mest mulig stressfri reise for meg.

Turen gikk til Pula på den kroatiske kysten. For et vakkert sted!

Vi var der i kun 3 dager, men disse dagene ble utnyttet til det fulle. Vi bodde på et veldig lite hotell med kun 5 rom totalt. Dette hotellet er egentlig en villa som ligger på toppen av byen, og navnet på herligheten er Monvidal Residence. Stilen var imponerende moderne og vakker med lekkert interiør, fine rom og nydelige fellesområder. Vi fikk rom i den øverste etasjen og hadde kjøkken, stue og uteplass nesten for oss selv under hele oppholdet. Vertskapet var super hyggelige, og gjorde virkelig sitt for at vi skulle ha et flott opphold. Det føles ut som om vi har fått oss nye venner.

movidal4

Doble solsenger og basseng helt for oss selv. Man må være 18 år for å bo her da dette hotellet er beregnet for voksne som søker ro og stillhet uten ungeskrik langs bassengkanten.

movidal1

Vi kom ned torsdag kveld, og rakk da kun et måltid før vi gikk og la oss. På fredag (selve bryllupsdagen) spiste vi frokost i parken, solte oss, badet, leste og slappet av på dagen. På kvelden reiste vi ut til en finere restaurant, Sopravento, på en marina litt utenfor Pula by. Der spiste vi nydelig kroatisk mat og mimret om bryllupsdagen vår 10 år tidligere.

movidal5

På fredag gikk vi også forbi en nydelig katolsk kirke som jeg naturligvis måtte inn i. Jeg elsker slike kirker, og tok en haug av bilder av alt fra Jomfru Maria til skrifteboksen.

movidal6

Pula er en sjarmerende havneby med mye historie knyttet til seg. Her finnes det trange gater med butikker, et stort torg full av liv, gode restauranter og et fantastisk flott amfiteater fra romertiden. Byen var tidligere italiensk, og det bor fortsatt en del italienere her. Kroatia er et utrolig billig land. Her kan man spise god mat og drikke for rundt 300 kr for begge til sammen. Jeg har sjeldent møtt hyggeligere mennesker enn det jeg gjorde der nede. Alle er trivelige, blide og imøtekommende. Man blir alltid møtt av et smil. Jeg har bare gode ord å si om Pula som by og om Kroatia generelt.

movidal7

Denne flotte mannen skal ha all mulig ros for turen han planla for oss. Av meg fikk han også en gave, samt lommepenger til turen. Det er hyggelig å kunne feire en så stor dag med litt ekstra.

Vi var også på en dagstur i Venezia, men denne turen og besøket hos Chanel kommer i egne innlegg 🙂

Jeg er nå tilbake i senga for restitusjon. Jeg er fryktelig sliten og har mye vondt nå, men det skyldes nok mere Venezia-turen. Jeg kunne fint samlet energi en uke på hotellet vi var på. Allikevel må jeg si at jeg ikke angrer på Venezia-turen. Vakrere sted skal man lete lenge etter. Det var godt å bruke den lille energien jeg har på opplevelser disse tre dagene (fremfor barn og huslige plikter slik det alltid blir).

Tusen takk til min klippe gjennom 10 års ekteskap: Du traff blink, Robert!

louise-300x113

One Comment:

1. For et rørende innlegg, du har en flott mann som vet å sette pris på en flott kone. God restitusjon til deg!
    Avdelingholt/ Anja Holt recently posted…Dere som sykler gjennom Vålerenga skole på vei til jobb og møter: Senk farten! | Marita Burmann – AftenpostenMy Profile